Kontrola liftova
Zakonom o održavanju stambenih zgrada („Sl. list CG“ broj 41/2016, 84/2018, 111/2022 i 140/2022) stvoren je zakonski preduslov, odnosno obaveza redovne godišnje kontrole bezbjednosti lifta u upotrebi u stambenim zgradama i objektima, od 1. januara 2020. godine.
Poslove kontrole bezbjednosti liftova u upotrebi može da vrši ovlašćeno lice koje ispunjava uslove koje je propisalo nadležno ministarstvo odgovarajućim podzakonskim aktom.
Institut za razvoj i istraživanja u oblasti zaštite na radu posjeduje Rješenje izdato od Ministarstva održivog razvoja i turizma, kojim se ovlašćuje za obavljanje poslova kontrole bezbjednosti liftova u upotrebi.
Kontrola bezbjednosti lifta u upotrebi je izuzetno odgovoran posao. Višedecenijsko iskustvo Instituta u ovoj oblasti je nešto što nas definitivno preporučuje kao pouzdanog partnera i organizaciju kojoj možete povjeriti predmetni posao. Osoblje Instituta tom poslu, kao i svakom drugom, pristupa objektivno, stručno i profesionalno.
Poslovima kontrole liftova Institut se bavi gotovo od dana osnivanja, a Sertifikat o akreditaciji Kontrolnog tijela u skladu sa standardom MEST EN ISO/IEC 17020 (sa obimom akreditacije – kontrola liftova prije puštanja u rad) Institut održava već više od 12 godina u kontinuitetu. To je poseban dodatak kvalitetu usluga koje pružamo, i dokaz kompetentnosti osoblja i opremljenosti Kontrolnog tijela.
Institut je razvio niz procedura koje su eksterno verifikovane i usaglašene kako sa nacionalnom zakonskom regulativom, tako i sa nacionalnim i međunarodnim standardima i tehničkim preporukama.
Permanentna obuka osoblja i adekvatno održavanje opreme za kontrolisanje, kao i stalna težnja za praćenjem i implementacijom inovacija su garant pružanja visoko kvalitetnih usluga u ovoj oblasti.